diumenge, 5 d’octubre del 2008

Integració global de les TIC a l'escola

NOVES TECNOLOGIES A L’EDUCACIÓ:

Introducció

Avui a classe hem tractat el tema de la integració de les TIC a l’escola.

Hem visualitzat un vídeo http://www.tv3.cat/videos/67 , on parla de la importància de les Tics a l’escola amb nens de P3 i 4t de secundaria.

Hem pogut observar que els resultats són molt més satisfactoris que amb l’educació tradicional i això fa que els nens tinguin millor aprenentatge,motivació i escassa pèrdua d’atenció.

Aprendre sense paper ni llapis

La tecnologia forma part de la vida dels nens, però a l’escola encara és molt escassa i això pot arribar a allunyar-la de la realitat. Per corregir aquesta mancança, alguns centres han començat a treballar amb llibres digitals i, fins i tot, a fer que nens de P3 aprenguin directament amb ordinador. I els resultats són molt satisfactoris.

Desprès d’haver fet un anàlisi del vídeo, per parelles hem escollit un tema marcat per el professor i hem respòs algunes de les preguntes proposades

CEIP Jacint Verdaguer (Sant Sadurní d'Anoia)Integració global de les TIC a l'escola

http://www.xtec.cat/perfils i dintre d’aquest apartat

http://www.xtec.cat/perfils/perfils3/index.htm


Aquest document tracta de la integració global de les TIC a l’escola,donant detalls dels objectius i el programa utilitzat.

  • Nom de la experiència:

Integració global de les TIC a l'escola

  • Escola privada o pública :

Escola pública

  • Nivell educatiu:

A nivell educatiu es global ja que es pot aplicar a tots els cursos, desde de 1r fins a 6è.

  • Descriu molt breument l’objectiu principal de l’experiència:
Educar els nens i nenes per la societat del futur.

  • Es pot aplicar a algun altre nivell educatiu? Per què?
En tots es pot aplicar ja que engloba a tota la primària.

  • Quin programari s’utilitza? Fes una llista.
  1. Elaboració de material educatiu propi.
  2. Us de les TIC en totes les matèries curriculars.
  3. Acció tutorial.
  4. Competències socials.
  • Quina és la seqüència didàctica:

No hi ha seqüència didàctica però si un projecte on es realitza les TIC a l’escola.
Es planteja posar un ordinador per nen/a dins la classe ordinària dels alumnes de sisè per comprovar que els resultats positius obtinguts durant aquests anys amb les TIC encara poden millorar molt més, i d’aquesta manera poder-ho fer extensible, a la llarga , a tot el cicle superior de primària.